بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
به گزارش ایرنا، ریل قطار باری و مسافری از بخش هایی از شهر های مازندران می گذرد اما قابل تامل اینکه در برخی نقاط، گذرگاه ها غیرمجازی به وجود آمده که در صورت وقوع هرگونه حادثه مانند برخورد قطار با انسان، احتمال خسارت های سنگین جانی و مالی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، ریل قطار باری و مسافری از بخش هایی از شهر های مازندران می گذرد اما قابل تامل اینکه در برخی نقاط، گذرگاه ها غیرمجازی به وجود آمده که در صورت وقوع هرگونه حادثه مانند برخورد قطار با انسان، احتمال خسارت های سنگین جانی و مالی وجود دارد.
احداث خط راه آهن در داخل محدوده شهری یا ایجاد تاسیسات شهری در کنار خط راه آهن تابع شرایط و مقررات خاصی از جمله رعایت حریم و فاصله ای مشخص است که به نظر می رسد حدود 100 متر یا اندکی بیشتر باشد اما معلوم نیست چرا این موضوع در نقاطی از شهر مازندران طی سال های اخیر رعایت نشده است و همچنان نیز با بی توجهی با آن برخورد می شود.
از سوی دیگر وجود گذرگاه های غیرمجاز در بخش های مختلف خطوط ریلی استان در حالی است که در برخی نقاط واقع در حریم ریلی، ساخت و ساز شهری نیز انجام شده و موضوع نیازمند بررسی بیشتر است که ساخت و سازها با مجوز شهرداری بوده یا فاقد مجوز هستند.
براساس قانون ایمنی راه و راه آهن مصوب هیات وزیران هرگونه ساخت و ساز و تاسیسات زیربنایی از جمله خیابان سازی، احداث راه، برق، تلفن، گاز و راه با فاصله از حریم راه آهن منوط به مجوز است، که مدیرکل راه آهن شمال معتقد است که با برنامه ریزی اصولی درصدد رفع این گذرگاه های غیرمجاز است.
مدیرکل راه آهن شمال با اعلام خبر برخورد قطار ریل باس گرگان به پلسفید به بانوی قائمشهری در مسیر اعلام کرد: در این حادثه که شب گذشته شنبه رخ داد این عابر جان باخت.
رحمان معصومی اظهار داشت: این حادثه نخستین فوتی رخ داده ناشی از برخورد قطار با عابران هجوار ریل در سال جاری به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه بخشی از دلایل برخورد قطار با عابران ناشی از بی توجهی آنها به مسائل است، گفت : برخی افراد بدلیل استفاده از هندزفری در حین عبور از ریل راه آهن متوجه صدات سوت قطارها نمی شوند و با توجه به اینکه عملکرد خط ترمز قطارها زمان بر است متاسفانه منجر به بروز حادثه برخورد قطار می شود.
مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به اینکه در طول سال بارها توقف قطار به دلیل حضور عابران روی خط آهن صورت می گیرد، اعلام کرد که با وجود افزایش آگاهی ها، همچنان خطرات ناشی از عبور غیرمجاز افراد از خطوط ریلی وجود دارد.
وی به وجود 40 گذرگاه هم سطح مستحفظ و 50 گذرگاه بدون محافظ در این حوزه اشاره کرد و افزود: از این تعداد، 35 گذرگاه توسط مردم ایجاد شده و در فصول کشاورزی بر تعداد آن ها افزوده می شود.
به گزارش ایرنا، راه آهن شمال به عنوان بخشی از خطوط ریلی سراسری از سال 1316 فعالیت خود را آغاز کرد که از نظر قدمت جزو شبکه ریلی قدیمی کشور به شمار می رود. راه آهن شمال از خروجی ایستگاه گرمساز آغاز و تا ورودی ایستگاه گلوگاه ادامه دارد؛ طول این مسیر 310 کیلومتر و در مسیر یک هزار و 500 پُل و آب رو، 95 تونل و 45 گذرگاه حفاظ شده وجود دارد. از ویژگی ها این مسیر ریلی 27 کیلومتر شیب و فراز که این شیب در نقاطی به 28 در هزار می رسد.
در طول مسیر 310 کیلومتری راه آهن شمال کشور 22 ایستگاه برای سوار و پیاده کردن مسافران تعبیه شده است. قطارهای حومه ای روزانه در مسیر پل سفید به بندرترکمن تردد می کنند و در هر قطار در یک مسیر رفت و یا برگشت بیش از 300 مسافر از طریق آن قابل جا به جایی است.
{{name}}
{{content}}